Administratief medewerker bibliotheek (m/v/x)

Ben jij iemand die graag orde schept, vlot communiceert en energie krijgt van een goed draaiende organisatie? Dan ben jij misschien de administratieve kracht die onze bibliotheek zoekt.

Over de bibliotheek

Onze bibliotheek is een warme, toegankelijke plek waar kennis, cultuur en ontmoeting centraal staan. We ondersteunen lezers van alle leeftijden, organiseren activiteiten en zorgen voor een vlotte dienstverlening. Achter de schermen draait een sterke administratie die ervoor zorgt dat alles op rolletjes loopt en daar kom jij in beeld.

Jouw rol

Als administratief medewerker ben je een cruciale schakel in de dagelijkse werking van de bibliotheek. Je ondersteunt zowel de interne organisatie als de publiekswerking en draagt bij aan een efficiënte, klantgerichte en kwaliteitsvolle dienstverlening.

Wat ga je doen?

  • Administratieve ondersteuning: verwerken van documenten, opvolgen van procedures, opmaken van verslagen en nota’s
  • Collectie- en ledenadministratie: registraties verwerken, gegevens up-to-date houden, rapportages voorbereiden
  • Ondersteuning van de publiekswerking: administratieve opvolging van activiteiten, reservaties en uitleenprocessen
  • Communicatie: vlot contact met bezoekers, collega’s en partners; constructief deelnemen aan overleg
  • Financiële opvolging: eenvoudige boekhoudkundige taken zoals inboeken van aanrekeningen en voorbereiden van betalingen
  • Regelgeving en procedures: bibliotheekrichtlijnen en interne afspraken correct toepassen en mee bewaken

Wat breng je mee?

  • Sterke communicatieve vaardigheden: helder, gestructureerd en aangepast aan je doelgroep
  • Organisatietalent: je bewaart overzicht, werkt resultaatgericht en haalt deadlines
  • Oog voor detail: je werkt nauwkeurig en ziet fouten snel
  • Proactieve houding: je denkt mee, signaleert verbeterkansen en neemt initiatief
  • Integriteit: je gaat zorgvuldig om met vertrouwelijke informatie en vertegenwoordigt de organisatie positief
  • Digitale vaardigheden: vlot met MS Word en Excel; bereid om nieuwe bibliotheeksoftware aan te leren

Wat bieden we aan?

  • We bieden je een voltijds vervangingscontract aan.
  • Een boeiende en gevarieerde job met een bruto maandloon in salarisschaal C1-C3 (afhankelijk van relevante beroepservaring uit overheid of privé) tussen minimum 2.349,46 euro en maximum 4.300,11 euro. We nemen alle relevante beroepservaring mee.
  • Tal van andere voordelen:
    • maaltijdcheques van € 8 per gewerkte dag
    • ecocheques
    • flexibele werkregeling met glijdende werkuren
    • een interessante verlofregeling (31 vakantiedagen aangevuld met 14 feestdagen)
    • fietsvergoeding
    • gratis woon-werkverkeer met het openbaar vervoer

Aanwervingsvoorwaarden

  • Je beschikt over minstens een secundair (of gelijkgesteld) diploma
  • Op het moment van indiensttreding kan je een blanco uittreksel uit het strafregister voorleggen dat minder dan 3 maanden oud is. Als hier een veroordeling op vermeld staat moet een uitzondering aangevraagd worden bij het bestuur. Contacteer ons tijdig in dat geval.

Plaats van tewerkstelling

Bibliotheek Canticleer, Grotestraat 10, 8420 De Haan

Hoe verloopt de selectie?

  • Gelijke kansen voor iedereen, in elke functie. Wij gaan op zoek naar mensen met de juiste competenties. We houden onze selecties op basis van competenties, ongeacht geslacht, afkomst, leeftijd of andere sociale kenmerken.
  • De selectie bestaat uit volgende proeven:
    • Schriftelijke proef op maandag 5 januari 2026
    • Mondelinge proef op maandag 12 januari 2026

Ben jij diegene die we zoeken?

Laat dan snel je gegevens na via het online sollicitatieformulier.

Je moet jouw kandidatuur indienen via bovenstaande link en dit uiterlijk zondag 28 december 2025. Bezorg ons jouw motivatiebrief met cv, eventueel een kopie van het gevraagde diploma en een recent (niet ouder dan 3 maanden) uittreksel uit het strafregister.

Hou zeker bovenstaande data vrij in jouw agenda voor de selectieproeven.

Nog vragen? Meer informatie? Neem contact op met de dienst Personeel via personeelsdienst@dehaan.be of 059 24 21 02.