De kantoren zullen heringericht worden als hedendaagse inspiratiepunten, met het DNA van de gemeente als rode draad.
Beleving moet centraal staan: wie binnenkomt kan meteen op ontdekking gaan via mediaplayers, digitale prikborden, lichtbakken, speelelementen, story telling, …
Ook nieuw zijn de area explorers waar bezoekers het toeristisch aanbod van de gemeente op persoonlijke, intuïtieve en gebruiksvriendelijke wijze kunnen ontdekken. Kom je bijvoorbeeld met de familie voor 1 dag naar De Haan om te fietsen, dan kan je hier een fietstocht op maat filteren en deze via een QR – code eenvoudig opladen naar je smartphone.
Er komen ook nieuwe balies, nieuw meubilair, shops en automatische bezoekerstellers.
In Wenduine komen er speelelementen voor kinderen en in De Haan zullen bezoekers via een QR-codes op een luchtfoto op de vloer de hotspots van de gemeente kunnen ontdekken.
De gemeente deed voor het concept een beroep op een ontwerpbureau en voorziet voor de herinrichting een budget van 250.000 euro, waarvan 100.000 euro subsidie van de provincie West–Vlaanderen.
Beide kantoren zullen nog voor het einde van het jaar volledig vernieuwd zijn.
De gemeente werkt momenteel ook aan een nieuwe toeristische website. Hierdoor zullen bezoekers zowel online als in de kantoren het volledige aanbod van de gemeente kunnen ontdekken.